Laos - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van geertpennings91 - WaarBenJij.nu Laos - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van geertpennings91 - WaarBenJij.nu

Laos

Blijf op de hoogte en volg

27 November 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Laos, wat een chaos.
Om te beginnen wil ik zeggen dat ik t er bij alle onderstaande gebeurtenissen er goed vanaf heb gebracht.
Afgelopen jaren is me vaak een uitdrukking duidelijk gemaakt: Geert als je kont niet vast zat aan je achterste verloor je die ook nog. Pet verloren, usb-stick, deken overigens gestolen:(, t-shirts ook gestolen:(, kabel voor mijn camera op te laden, er waren nog meer dingen maar daar kan ik op t moment niet opkomen. Laos wat een mooi land is dit zeg bijvoorbeeld: ging de grens overgang van Cambodja naar Laos heel soepel!! helemaal niet afgezet door de douane, toch zeker wel voor 15 dollar. 1e bestemming 4000 islands, heel rustig plaatsje waar ik en silas(denemarken) en shanni uit amerika(super irritant kind, ik haat amerikanen btw) lekker gechild hebben voor 3 dagen na een bus rit van 15 uur over een weg waar ik geen woorden voor heb, de ene kuil naar de andere kuil of bult. Nee het leven van een reiziger is niet altijd roze geur en maneschijn. Op de 4000 silands was niet veel te beleven dus besloten we om de 2e dag een kayak tour te gaan doen, heel mooi natuur gebied en nu komt t we zouden dolfijnen gaan zien ergens in een meer, en ja ik heb ze gezien maar dan vanaf 40 m afstand opzich wel leuk had ook niet verwacht ze van dicht bij te zien, maar als je 2 uur stil ligt op een meer met de brandende zon op je voorhoofd omdat 20 andere kayakers er heilig van overtuigd zijn de dolfijnen van dichtbij te zien dan is de lol er wel voort vanaf hoor. Maar goed uiteindelijk een leuke dag gehad en dat is wat telt. Op naar t volgende dorpje Tat Lo, alleen ging de heen weg niet zo soepel als gepland. Ik en gappie silas zaten wat uit t raam te staren toen er vervolgens een local op een wegracer langs de bus kwam rijden en een pistool trok en op de bus richtte. Verontwaardigd keken silas en ik elkaar aan van oke wat gebeurd hier, we zaten in een lokale bus dus er ontstond meteen paniek onder de locals die gingen allemaal in t gang pad op de grond liggen dus wij hadden zoiets misschien is t maar beter dat wij dit ook doen. Ik kreeg pas echt in de gaten dat t serieus was toen ik naar de gezichten van de vrouwen keek, straalde doodsangst uit. Dit duurde misschien een half uur, er werd niet geschoten, toen we bij een politie stop aankwamen was de kust weer veilig. Nou uiteindelijk aangekomen in Tat Lo, voor sfeer impressies zie de foto's. Hier hadden we makkelijk nog 4 dagen meer kunnen blijven t is een afgelegen dorpje waar niet echt engels word gesproken, we hadden een bungalow strak tegen een rivier aan waar locals zichzelf in wassen, vissen op kikkers en vis en kinderen aan t spelen waren. Die avond wilde we wat eten en werden we in t laos doorverwezen door de gastvrouw naar een local tentje genaamd mamas, hier was de plek waar iedereen aan grote tafels zat te eten, heel gezellig moest wel lang wachten op t eten maar dan kreeg je ook een bord waar je U tegen zegt. de rest van de dagen hebben we nog een hele mooie waterval bezocht(zie fotos) dit was helemaal mijn dingen want je kon de waterval opklimmen(ja vader ook ik kan klimmen) vervolgens sprong je dan vanaf 5 m hoogte in t water kunt wel raden dat ik hier me als een kind in een snoepwinkel voelde. Na enkele dagen zijn we naar t stadje Thakhek gegaan hier hebben we een motor trip genaamd ''the loop'' van 3 dagen gedaan met 2 meiden uit Duitsland en ja t irritante amerikaans meisje was er ook nog bij, alleen had ik besloten om me daar niet meer druk over te maken. Echt een super vette motortrip(zie foto's) op de 2e dag hebben we een grot bezocht van 7 km lang waar je met een gids in een bootje door heen moest. Na deze motortrip zeiden silas en ik gedag tegen de meiden en gingen we naar de hoofdstad van laos Vientiane. viel niet heel veel te beleven in deze stad we zijn hier maar 1 dag gebleven, hier zijn we naar de sauna geweest en hebben een massage gehad. Ohja helemaal vergeten hier moest ik ook even naar t ziekenhuis want liep al vanaf t begin van de motortrip met een ontstoken wijsvinger rond dat steeds erger werd, na 2 uur in t ziekenhuis heb ik weer een oude vertrouwde antibiotica kuur gekregen voor 10 dagen, ja t moest er een keer van komen ging al veelste lang goed met mij. Heb hier ook t lekkerst gegeten van heel mijn reis tot nu toe in een Indisch restaurant, niet te doen zo lekker en uiteraard goedkoop. Na Vientiane zijn we naar Vang Vieng gegaan, t is een stadje met een super mooie omgeving maar veel toeristen gaan er heen om te ''tuben'' dit wil zeggen je gaat op een band de rivier af dit duurt ong een half uur volgens mij waarna je vervolgens jezelf kunt bezatten bij een paar barretjes, gek genoeg heb ik dit niet gedaan, waarom, vader moeders opa en omas ga er maar even goed voorzitten haha. Nadat we een scooter hadden gehuurd zijn we naar grotten, lagoons en watervallen gereden(tot zo ver ging nog alles goed). Na de laatste waterval reed ik mijn scooter op een zandpad af op een bocht, ik koos ervoor om op t midden van de weg te rijden want aan de rechterkant was de weg klote, wat er toen gebeurde was minder prettig, ik klapte vol op een local die ook op t midden van de weg reed met zn scooter. Auw, dat deed pijn, gelukkig haddden we beide niks en stonden meteen weer op alleen van de scooters was niet veel meer over. Lang verhaal kort te maken ik heb de local 200 dollar moeten betalen de politie 50 dollar en voor de scooter 180 dollar. Kan er achteraf om lachen want heb er niets aan overgehouden en de local ook niet alleen heeft hij deze kerst een luxer kerstdiner als voorgaande jaren denk ik. Nadat alles achter de rug was en iedereen opgelucht adem kon halen zijn we naar de stad Luang Prabang gegaan, hier is niet heel veel te beleven alleen kun je naar een super vette waterval(zie fotos). Nu ik dit aan t typen ben zit ik in een dorpje Luang Nam Tha, de rit hier naar toe ging niet zonder slag of stoot, bijna onze bus gemist omdat de tuc tuc chaufferur ons bij t verkeerde bus station afzette maar we hadden t gehaald. De busrit zou eigenlijk 8 uur duren naar Luang Nam Tha maar toen ik wakker werd waren we al 11 uur aan t reizen toen vond ik toch maar verstandig om te vragen waar we ergens waren bleken we al weer 70 kilometer te ver te zijn.....zucht. Silas en ik uitgestapt, stonden we daar om 6 uur smorgens in de kou. Wat te doen, wat te doen dan maar liften, na 4 km lopen kwamen we een grote vrachtwagen tegen met handen en voeten uitgelegd dat we naar Luang Nam THa moesten en ja hoor we konden mee.....klein momentje van euforie was hier wel op zn plaats. Nu zit ik lekker dit verhaal te typen bij m'n hostel, de plannen voor de komende weken zijn: 3 dagen de jungle in dan 2 dagen de jungle in in een ander dorpje, afscheid nemen van laos en door naar de grens van thailand om ons vliegtuig 4 december te pakken om naar te zuiden te vliegen waar we onze padi(duik brevet) gaan halen op t eiland Koh toa, waar we beide heel veel zin in hebben. Maar ondanks alles is Laos echt een aanrader voor natuur liefhebbers wat een prachtig land is dit, vriendelijke mensen lekker eten.

  • 27 November 2014 - 11:10

    Mieke:

    Hoi Geert,
    Wat is het leuk om jouw avonturen te lezen, geweldig dat je zo'n beslissing durft te nemen.
    Zo te horen neem je wel risico's, maar het is dik en dubbel de moeite waard en het voordeel is, je hebt geen haast.
    Geniet nog maar een poosje heel veel groeten

  • 30 November 2014 - 15:23

    Jose En Lau:

    Hey Geert,
    Leuk en spannende dingen heb je weer meegemaakt. Je zou Geert niet zijn als alles van een leien dakje ging!!!!
    Wel erg mooi om te lezen wat je allemaal doet en meemaakt.
    Ook heb je mooie foto's gemaakt.
    Blijf ons op de hoogte houden en we wensen je nog een avontuurlijke vakantie!
    Houdoe, Lau en Josè

  • 01 December 2014 - 01:05

    Wendy:

    Gweert!!!!! Super vet om je verhalen te lezen... Dit moet je echt bijhouden!!!!! Heel veel plezier in de jungle de komende dagen... En denk aan de wijn he ;)

  • 04 December 2014 - 10:38

    Oma En Opa Oetelaar:

    Beste Geert
    We hebben met bewondering je verslag gelezen.
    Doe voorzichtig en pas goed op jezelf
    Veel plezier.
    Groetjes opa en oma van den oetelaar.

  • 04 December 2014 - 12:50

    Ineke & Marcel:

    uitgebreid en onderhoudend reisverslag.misschien zit er wel een journalist in jou ha ha
    het blijft uitkijken in den vreemde en zo te lezen trek jij plezier en avontuur aan.
    blijf allert en geniet!!!
    uitkijkend naar je volgend verslag zeggen wij
    gegroet en stay ok

  • 07 December 2014 - 16:20

    Oma Pennings:

    Leuk verslag we zullen wel wat fotos van het huisje maken gr oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 December 2014

laos en thailand vietnam

27 November 2014

Laos

11 November 2014

cambodja

27 Oktober 2014

camobdja

Actief sinds 25 Okt. 2014
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 4664

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: